17-08-2008

Vooruitstrevend experimenteel onderzoek

De onderzoeksvraag van vandaag is: wat klopt er van die ideaalbeelden die we ingeprent kregen? En concreet: wat is het effect als je in de zon onder een palmboom in een hangmat ligt? We hebben daarvoor thuis een proeflabo ingericht. En wat is het resultaat? Wel, inderdaad, er ontstond een kriebeling ter hoogte van mijn buik, zowat onder de maag. En tussen mijn twee oren kreeg ik vredevolle gewaarwordingen, in een soort rusttoestand. Dat zijn de bevindingen tot hiertoe.
Het proefondervindelijk onderzoek zal zeker verdergezet worden. We denken ook aan variaties. Bijvoorbeeld: wat is het effect in slaaptoestand? En verder ondernemen we voorzeker een onderzoek op verplaatsing rond de volgende hypotese: de combinatie met de zee veroorzaakt een sterker zaligheidsgevoel. U verneemt een van de komende weken dus nog de resultaten van het voornoemde ideaalbeeld in combinatie met de zee en het strand. We starten daarvoor eerst een vooronderzoek in verband met de vereiste locatie.
de proefopstelling
Stijn

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zalig :-) Ook de kleur van de muur past ideaal bij het zuiders sfeertje dat jullie gecreërd hebben...

Sonja zei

Nou, mochten jullie nog proefpersonen nodig hebben, ik houd me aanbevolen!!!;-)
Sonja

Anoniem zei

Hangmatten is idd zalig, Anne-Sofie. Het ding hangt er perfect.
In het belang van de representativiteit, ben je geselecteerd voor het onderzoek, Sonja. Tot binnenkort!