21-03-2010

Oefenen op de tweede hoogste berg van Ecuador: Cotopaxi

Zondag om 4 uur. Anneleen en ik zijn al op. We gaan met een groepje Vlamingen naar de Cotopaxi. Bedoeling is de gletsjer te bereiken. De auto laten we achter aan een herberg op 4.000 meter.
Binnen een week gaan Anneleen en 7 andere Vlamingen de berg 'Antisana' (5.700 meter) beklimmen. Vandaag houden we dus een oefening, ook als gewenning aan de hoogte. Ik ga volgende week niet mee, heb immers nog veel werk te doen vooraleer we voor een maandje in België zijn. En eerlijk gezegd, uiteindelijk moet je het een beetje leuk vinden om je af te matten en af te zien. Vandaag is het al mooi geweest...
Tot aan de gletsjer geraakt. Op 4.950 meter.

Een tentenkamp hoog in de bergen. Goed om even op adem te komen. Aan de herberg hangt een bord: 'Ecuador is mooi'.

1 opmerking:

Karen zei

Hallo,

Ik ben Karen en zit mometeel als vrijwilliger in Nicaragua (werk in een schooltje als ergotherapeute). Ik ben op jullie blog terecht gekomen via jullie vorige blog uit Peru. Ik was namelijk op zoek naar een spaanse versie van de schrijfdans.Ik weet dat jullie momenteel niet in Belgie verblijven, maar ik stel toch de vraag of het op een of andere manier mogelijk zou zijn om me wat informatie te geven over de spaanse versie van de schrijfdans?
mijn emailadres is karoels@gmail.com
indien dit niet haalbaar is kan ik dit volledig begrijpen, maar ik kan het alleen maar vragen.