12-03-2010

2 'geitjes' op de vlucht


Vanmorgen moet ik, zoals steeds, langs een grote betonnen muur naar het werk wandelen. Af en toe hoor je wat fanfaremuziek van achter de muur. Als er weer geoefend wordt voor een of ander defilé. Er bevindt zich immers een grote middelbare school van meisjes. Het is een van de 'betere' scholen van Quito. Met naam en faam. De scholieren dragen uiteraard een typisch uniform. Ze worden in de volksmond 'geitjes' genoemd. Vooraleer de school er stond, was er immers een wei waar schapen en geiten werden gehoed.
Net als ik aan de muur toekom, zie ik twee meisjes over de muur klauteren. De muur is minstens 3 meter hoog. Er hing nog eentje aan de rand te bengelen vooraleer ze zich diep moest laten vallen. Een grappig zicht eigenlijk.
Ik verwachtte hier in Ecuador niet veel 'brostoestanden'. De jongeren zien er allemaal zo gehoorzaam en gedisciplineerd uit. Maar blijkbaar is brossen toch een internationaal fenomeen.

Stijn

2 opmerkingen:

Unknown zei

Begrijp ik het goed? Kropen die twee over een muur van drie meter voor jou? Nu heb ik dubbel spijt dat ik niet in Quito ben.

Anoniem zei

cabras cabritas doen niets liever dan klauteren en nek uitsteken naar de overkant, no te acuerdas de nuestra cabra 'Kaatje'cabrita en aquel tiempo?

woordverificatie Unshedl