12-03-2010

Goede daad

Gisteren net voor de middag...
Ik stap na een vergadering in het Ministerie van Onderwijs in een taxi en zie op de achterbank een gsm liggen. 'Geef maar aan mij', zegt de taxichauffeur. 'Neen', antwoord ik, 'wil zeker zijn dat die gsm terug bij de eigenaar terecht komt'. Ik bel het eerste nummer dat ik in de gsm vind en krijg een man aan de lijn. 'Ik kom die wel halen', laat ie weten. 'Wil wel zeker weten dat de gsm bij de juiste persoon terecht komt. Heb liever dat de eigenares erbij is.', reageer ik. En een dik uur later krijgen we op kantoor bezoek van een 3-tal mensen, waaronder de dolblije dame die haar gsm in de taxi had laten liggen. 'Als jij die niet had gevonden, was ik die nooit terug tegengekomen.', zegt ze.
Het leek wel een wonder voor haar. En ik kan me dat wel inbeelden. Heb zelf ook al enkele dingen in een taxi verloren: mijn brillen, een zakje met kleingeld,...
En het speciale was dat mijn collega, Luciano, de mensen die langskwamen voor de gsm, kende. Een van hen vroeg vrijwel meteen: zijn jullie niet van het programma 'Escuelas Gestoras del Cambio'?

Stijn

Geen opmerkingen: