15-10-2008

Op weg met fiets - fietsen weg

Sinds enkele weken kan ik met de fiets naar het werk. Dat is heerlijk. Als ik naar het ministerie van onderwijs rijd, duurt dat ongeveer 15 minuten. En het bijzondere van die fietstocht, is dat ik bijna de hele weg over een fietspad kan rijden. Eerst langs het Carolinapark, enkele kruispunten over en dan langs een drukkere 'avenida'. Maar steeds over de 'cyclovía' dwars door het centrum van de stad.

De foto's hierboven zijn getrokken toen ik vorige week donderdag naar het werk reed. Vrijdag, een officiële verlofdag, ben ik dan nog gaan fietsen met onze Peruaanse gast. En voorbije zondagvoormiddag zijn de fietsen van Anneleen en mij gestolen uit onze garage... Jammer. De dag voordien had ik een meisje van ongeveer 15 jaar gezien dat over de muur aan de voorkant van ons huis was gekropen. Op zoek naar een bal, zei ze. Maar waarschijnlijk was dat al de verkenningstocht voor de diefstal van de dag nadien.

Stijn

Geen opmerkingen: