19-12-2011

Bezoek uit Peru

Javier en Isabel zijn begin december enkele dagen op bezoek gekomen in Quito. Op een bepaald moment noemde ik Javier mijn vorige werkgever. Dat is natuurlijk oneer aandoen aan wie ze eigenlijk zijn. We kunnen hen intussen gerust 'vrienden voor het leven' noemen. Javier en Isabel zijn de initiatiefnemers van Tarpurisunchis, de Peruaanse NGO, waar Anneleen en ik twee jaar (2006 en 2007) hebben gewerkt. Sindsdien houden we contact.

Een fruitcocktail drinken in Mindo
We hadden veel tijd om bij te praten...  Ook over de (onderwijs)veranderingen in Ecuador en Peru. Blijkbaar kennen we de nieuwe, Peruaanse minister van onderwijs, Patricia Salas. En we deden een kleine tour in de omgeving van Quito: naar de vlindertuin van Mindo, overnachten in een bamboohutje en via een binnenweg naar Otavalo en Cotacocha, twee Indianenstadjes.
Isabel in haar nopjes. Twee oortjes van Uilenoogvlinders.
Javier lacht me uit met al die vlinders op me, maar is er zelf niet gerust in.

Geen opmerkingen: