01-02-2010

Interview met toekomstige juf Aurelie

Trouwe lezers van deze blog weten al dat Aurelie, een VVOB-stagiaire lerarenopleiding, vorige week is toegekomen in Quito. Ze zal lesgeven in de school waar Anneleen, haar stagebegeleidster, werkt. Verder zal Aurelie didactische materialen uitwerken en nieuwe actieve werkvormen introduceren. Maar deze week observeert ze de klassen waar ze binnenkort gaat lesgeven. Vandaag is ze voor het eerst naar de Spaanse les geweest en heeft ze aan een gratis les salsa meegedaan. Ze logeert deze week thuis en vanaf komend weekend verblijft ze in een studenthuis.

Tijd voor een interview. Juf Aurelie maakt de zinnen af die worden aangereikt. Een invuloefening dus...

- Vanaf mijn 7 jaar... droom ik ervan om met kinderen in een ontwikkelingsland te werken.
- Toen ik thuis mijn koffer aan het pakken was... wist ik dat ik mijn creativiteit niet mocht vergeten.
- Mijn mama zei nog... dat ik te veel kilo's zou meehebben.
- En mijn vriend respecteert... dat ik mijn droom moet achterna gaan.
- Toen ik dan eindelijk toekwam in Quito... besefte ik dat ik geen zonnemelk bijhad.
- Waar ik nu het meeste bang van ben, is... Oei, ben ik bang? Allez, jong. Moet het grappig zijn? ...dat ik val tijdens de salsales.
- Ik kijk vooral uit naar... lachende gezichtjes.
- Juf zijn in Ecuador is... zeker niet de makkelijkste keuze, maar voor mij wel de beste. Hoop ik.
- Binnen 3 maanden... wil ik met een bevredigd gevoel naar ons Belgenlandje terugkeren om nadien misschien terug te komen.

Bedankt!
Stijn

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Anneleen en Stijn, ik wil jullie bedanken voor het ontvangst en de eerste dagen opvang van Aurélie.

Ik hoop spoedig met jullie kennis te maken.

Marina

Anoniem zei

Hier een Haïtiaans-Kreools spreekwoord voor Aurelie, als ze het kan vertalen, bijv. in het Spaans, mag ze blijven:
ti pouason ki bézouin grandi rété anba roch.
Succes

ejourb